Sidor

24 september, 2013

5:2 metoden, nya saker och facebook.

5:2 metoden

Jag har gjort lite research och kände att det är dags att lägga semesterkilon på hyllan en gång för alla! För mycket slappande under sommaren, men framförallt för mycket onyttig mat har resulterat att jag inte är lika nöjd med mig själv som jag brukade vara.
Så from denna veckan, tidigast imorgon så tänkte jag påbörja denna lilla metod som alla har snackat om så mycket överallt på media på senaste och även runtomkring i skolan, hemma, på stan, ja överallt! Även min styvfar har kört på denna metod ett tag och han säger att det hjälper honom mycket med hans diabetes. Visst, jag har inte diabetes, men jag har ju några kilo att bli av med!
Jag ska försöka ta tag i det där med att röra på fläsket snart med, jag har varit lite slapp sen jag flyttade upp till kylan i Östersund. Men jag skyller på att jag som sagt flyttat, börjat i skolan, träffat massa nya människor och dessutom studerar på 150% hastighet. Jag har dock gått och blivit tränare för en grupp med 12-15åringar i Kickboxning(har tränat kickboxning i 2 år för den som inte visste). Denna grupp består av hela EN liten kille och mig och min lillasyster som agerar tränare. Detta har jag blivit lite less på så nu har vi även börjat kolla på att ta en grupp med 6-9åringar under samma tid. På så sätt blir vi fler och vi kan köra vissa övningar ihop och andra övningar så delar vi upp oss i de grupperna som vi har. Vi får väl se hur detta går. Ingen av oss har varit tränare förut, men det kommer nog bli ordning och reda så småningom! Jag är ju trots allt ett kontrollfreak som alltid strävar efter göra allt så bra som möjligt.
Nu kan det ha blivit lite utspårning ifrån 5:2 metoden men det är ju allt relaterat till träning i alla fall.
Och när vi är lite spårade på annat så kommer vi till min nästa rubrik.

Nya saker och tillfrågad!

Sedan jag kom hit upp har jag fått testa på nya saker och blivit tillfrågad att göra massa nya saker!
1. Vara tränare i Kickboxning
2. Jag har blivit tillfrågad att bli antecknare(under lektionerna) åt en klasskompis (inget bestämt än)
3. Jag har blivit tillfrågad att bli tränare på ett gym i stan (kampsports fyspass-liknande)
4. Jag har testat på att agera publikvärd på en fotbollsmatch (stod längst ner på planen med ryggen mot matchen och var övertygad om att jag vilken sekund som helst skulle lyckas bli träffad av bollen i bakhuvudet)
5. Jag har varit med i den lokala tidningen (intervju om nollningsveckorna) och har antagligen fått den fulaste bilden någonsin publicerad i en tidning.
6. Jag har besökt en brandstation och där tagit bild med en brandman (som en del i en nollningsaktivitet)
7. Jag har blivit tillfrågad vad ett element var, då en utbytesstudent aldrig sett ett tidigare (kommer från ett "lite" varmare land)

När någon går bort är det inte lätt att lösa så att de inte finns kvar på Facebook längre!

Min farfar gick bort nyligen och idag dök det upp att han fyller 85 och att man kan gratta honom på Facebook. Inte nog med det så fick min farmor dessutom ett gratulationskort ifrån ett företag hemskickat. Lite mer koll borde man väl ändå ha?!
Jag tyckte det var en jobbig sak att se sådär efter tolvslaget att det var dags att gratta farfar som inte längre är med oss. Så jag ringde farmor idag och vi pratade om att min faster redan försökt att kontakta Facebook om att ta bort hans konto. Efter en stunds letande på Facebook så gav jag upp och tog den alltid lika tillförlitliga lösningen: Google. Snabbt och ganska lätt hittade jag hur man skulle gå tillväga för att lösa problemet. Jag fick skicka dem uppgifterna på vilket konto som var hans på Facebook och sedan fick jag skriva hur jag var släkt med honom. För att de skulle kunna ta bort kontot var man dock tvungen att skicka med en dödsattest eller liknande, vilket jag lite motvilligt fick fråga min farmor om och be henne skicka till mig. Min faster är en klippa som har hjälpt farmor med allt det senaste förövrigt! Massa kärlek till dem båda!
Men nu är det i alla fall iväg skickat, dock var de tvungna att ha något sorts bevis på att min farfar faktiskt var min farfar och jag var jag. Visste inte riktigt hur jag skulle lösa detta, men skickade med min farmors mobilnummer om de inte trodde på mig. Får hoppas att det löser sig.
Trots allt, grattis på födelsedagen farfar! Jag tänker på dig, varje dag, men framförallt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar