Sidor

09 november, 2010

Första snön!

Nu har även snön slutligen nått till kära Göteborg och lagt sig som ett vackert litet täcke över staden.
Tyst och oberört faller den nu sakta över Göteborg i den tidiga morgontimman och eftersom man slutar arbeta klockan fem på morgonen så får man uppleva detta lilla skådespeleri.

Det är något speciellt med första snön, man börjar fantisera bort till fjäll och skidåkning, till snögubbar, pulkåkning, grymma foton och absolut inte minst julafton! Vintern har alltid varit något alldeles magiskt för mig med så många bra och härliga minnen. Framförallt alla resor upp till mormor när vi var små, när vi fick träffa renar och äta palt =)

Med härliga minnen och förhoppningar på ännu en alldeles underbar vinter så välkomnar jag nu den första snön!
Såhär i den tidiga morgontimman när man precis är hemkommen ifrån jobbet kom jag på den utomordentligt bra idén att den första snön måste ju fotograferas! Så när jag kommit innanför dörren hemma så hämtade jag kameran, lämnade väskan och begav mig ut igen. Efter att ha snurrat runt i snön på gräsmattan utanför och tagit en hel del kort så gav jag tillslut upp. Inte för att det inte fanns mer att ta kort på, det finns det alltid. Det var bara det lilla problemet att jag inte längre hade någon känsel i varken mina tår eller fingertoppar vilket började bli riktigt obehagligt. Så tillslut begav jag mig in =)

Bilderna kan ni förövrigt hitta på min bildblogg

Avslutar detta inlägg med ett härligt youtube-klipp =D





Kisses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar