Sidor

21 november, 2010

Lugn helg med syskon på besök

Detta har varit en händelserik helg måste jag säga! Min helg började redan på torsdagen då jag började mitt första lediga pass, detta fortsätter sedan framtill idag för imorgon ska jag jobba ett nattpass.
Perioden innan denna ledigheten har dock varit tuff, har jobbat en hel dag övertid och även några timmar övertid på andra arbetspass. Detta har slitit lite mer på kroppen än jag trodde och jag har fått fokusera alla mina lediga stunder på att vila och förbereda mig inför nästa arbetspass. På 14 dagar var jag ledig tre dagar totalt, dessa tre var bara endagars ledigheter dock som varit fullbokade med göromål.
Dock har jag sett ljuset i tunneln som är i form av min Pokerkurs som jag påbörjar nästa vecka! Då kommer jag vara ledig varje helg och arbeta "normala" tider, vilket innebär 10-18 varje dag. Detta i sig är underbart men även är det underbart att få lära sig någonting nytt, framför allt poker!
Jag har verkligen sett framemot att få kliva in i Poker rummet och slå mig ner vid ett av borden. Det enda jag fått göra i pokerrummet hittills har varit att stå och växla pengar åt gästerna, vilket i sig kan vara underhållande med variation, men man har ju längtat lite efter att själv få sitta där och deala.
Självklart lockar även rouletten, wsop och puntobanco, men först och främst vill jag lära mig poker! Det stod högst upp på önskelistan och det gick dessutom igenom så det tackar vi och bugar för =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar