Sidor

25 juli, 2010

Gårdagens raggningsreplik

Kom fram en kille till mig som iofs såg ganska bra ut och började med att be om ursäkt och drog sedan sin grymma raggningsreplik. Konversationen lät något i stil med detta:

- Ursäkta, men jag måste bara säga att du är den vackraste tjejen som jag har sett på länge!

Varpå jag, grym som jag är säger:

- Bra raggningsreplik, övat på den länge?

Han ger inte upp för det:

- Jag skämtar inte, du är den vackraste här inne och den vackraste jag sett på länge! Får jag lov att bjuda dig på någonting? Bara bjuda dig på någonting, ingenting mer.

Snäll som jag är så har jag lite svårt för att ta emot gratis dricka ifrån främlingar och efter en lång diskussion om hur vi ska göra säger jag:

- Om du känner att du absolut vill och måste så kan du väl få bjuda mig på någonting.

Vilket slutar med att jag får en öl, han försöker ragga lite mer, jag kommer framtill att jag är kissnödig och måste gå på toa, men säger att jag kanske kommer tillbaka. Jag ställer bort ölen efter att ha druckit hälften och ser inte skymten av honom mer.

Men jag var faktiskt kissnödig och jag gjorde ingenting elakt mot honom egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar